Pages

Sunday, September 27, 2009

raya setahun sekali..

gambar sekadar hiasan
raya pertama aku beraya di seremban di rumah kakakku..walaupun raya ni x seperti raya2 terdahulu..aku tetap bersyukur aku masih hidup dan dpt menyambutnya...raya ke 2 aku on d way dari kl ke penang utk jmpe tok aku blah ayh di sana.Raya ke 3 brula dtg bjumpe kwn2 dan sedara2 di rumah tok aku blah mak aku di taiping..sekaligus aku pn beraya di sana dgn berkunjung ke rumah kawan dan cikguku dlm masa yg singkat..raya ke4 aku jumpa kwn lama di kedai shj.Raya ke 5 aku pulang ke penang...dan begitula secara ringkasnya raya tahun ni yg serba simple dan bersahaja...duit raya?x byk la..hehe..ramai miss..lgpn dh tua..hehe...okla..bubbye selamat hari raya!!..raya sebulan..)

Saturday, September 26, 2009

CRC

Sila susun hak kanak-kanak paling tinggi kes yang didengari/diketahui(masalah dihadapi kanak2)?
1.Penderaan Fizikal
2.Penderaan seksual
3.Tidak Dapat Pendidikan
4.Tiada penjagaan kesihatan
5.Dikriminasi mengikut kaum.

Tuesday, September 22, 2009

Tuesday, September 15, 2009

Monday, September 14, 2009

Few day ago..just a few day..

Sekarang ni sekali lagi aku akn pulang ke kampung utk berhari raya..Alhamdulillah..aku masih bisa merasa suasana hari lebaran ini lagi..kekadang kenangan yg terukir sungguh indah sehingga kita x mampu melihatnya lagi...apapepn segala kenangan yg bakal ditinggalkan memberi sesuatu ukiran perjalanan yang indah utk semua...x pernah kita terfikir kdg2 kita akan laluinya..mungkin inilah takdir Illahi...kepada semua kawan2ku yg trsayang..aku memohon maaf segala silapku selama ini dan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..)...bermaafan x smstinya di hari raya je tau..)
soe

Sunday, September 13, 2009

satu dan dua....

apa beza diantara 1 dan 2?selalunya 1 adalah teratas dan pertama...mcm org pertama la..dan orang ke 2...pernahkan kita faham ttg nombor yg diungkapkan...pernahkan kita rasai spt yg kita ckpkan...satu.....ia kekal satu...dua...ia kekal dua...mestikah?walau apapn setiap perjalanan ini msti di hargai walau ia adalah kesan tapak yang ke seribu...namun apa yg kita mungkin ingat adalah kesan yg memberi kesan kepada kita...wujudnya peribahasa habis madu sepah dibuang datangnya apabila kesan yg kita jalani dilupakan begitu sahaja...ia sangat mudah di singkirkan jika tiada kesan yg memberi kesan pada seseorang...namun kesan yg disingkirkan mampu menimbulkan kesan yg lagi dalam...perkongsian kesan antara insan adalah utk menimbang berat beban dan memahami kesan masing2...namun jika seseorang cuba meninggalkan kesan yg di kongsi ia mungkin memberi kesan yang lain kerna berat yg dipikul bersama x mampu di biarkan sendiri...walaupn seseorang i2 ingin lari jauh dari kisah silam namun ia sebenarnya pergi kearah itu...tinggalnya kesan sendirian ia seprti melepaskan kesan kearahnya...perkongsian waktu,kisah,kesan, tidak mampu mendatangkan masalah jika kejujuran dan keikhlasan masih bersama..namun kadang kala kejujuran dan keikhlasan cepat dinilai kerna tidak mempercayai seseorang yg mahu dikongsi..hasutan luaran yg kedengaran lebih cpt disimpan dari kepercayaan pada teman...inlah dia 1 dan 2...2 mampu menjadi 1....begitulah...namun apa makna giliran tanpa kepercayaan...renung2kan...ku insan hina menyulam kemaafan...Selamat Hari Raya..

Saturday, September 12, 2009

sayang?

Sayang?

banyak sebenarnya
maksud sayang...

pertama,
kita perlulah
ada perasaan sayang
pada family kita...

kedua,
kita juga
boleh juga sayang
pada semua kawan-kawan
kita tak kira ah macam mane orang nye...
bukan nye bermakna kita
kene couple ngan dorang..
ini namenya sayang pada kawan-kawan..

ketiga,
pada setiap percintaan
mesti ada perasaan sayang.

keempat,
sayang pada masyarakat atau negara,
juga perlu
ada pada diri kita semua...
itu jugak penting tau..

Kelima,
sayang pada TUHAN kita...
itu paling penting dan memang perlu ada..
sebab TUHAN
yang telah mencipta
kita dan memberi rezeki...
jangan ah lupa padaNYA...
percayalah bahawa,
TUHAN itu ada diatas dan
melihat kita...
kalau ada masalah,tuhan akan
bantu kita walaupun lambat atau cepat...

Friday, September 11, 2009

Aku dituduh perlu sgt Teman..



dhla..wt pe nk kisah..ada org penah kisah pasal aku?????

Wednesday, September 9, 2009

why my love..


adehh..bila aku rasa my love aku dh ok tapi skg dh mule bt hal blik..ish2..ni aku tension ni...
td aku g kelas lwt akibat x ckup tido..hehe..(alasan biasa).apepn harini mmg hari beremosi..hehe..aku pn ngantuk gile td..terlbih emosi..haha..aku g studio foto pas kelas utk bergambar(jadi model tambahan) yang turut dibantu oleh dc,fira,mad dan 2 orang jurufoto..hehe..kcik n ika..stelah sekian jam wan pn dtg..model btambah..aku pn xde keje lalu tido..haha..)td aku boring duk blik lalu aku kua ngan wan ke bayan baru utk mengambil angin kus2..g sunshine n pastu g bazar ramadan yg agak besar..lepas 2 aku bbuka di restu...doa terakhir...tolonglah wahai my love...back to normal plz...

Monday, September 7, 2009

Jika tak kerna kamu...

dari kiri:-Soe,dc,zati,atie,wan
Gambar Diambil Langkawi.Sekadar Hiasan


Jika tak kerna kamu
Hilanglah rentak nadiku
Hilanglah semangat
Untukku terus hidup

Jika tak kerna kamu
Tak ingin aku bangun
Dari lena jika kau
Tiada dalam sedar

Sayang siapalah ku
Tanpa belaian kasihmu
Sayang temankanku
Tika suka tika sendu

Jika tak kerna kamu
Esok taklah kutunggu
Semalam dah kulupa
Jika tak kerna kamu...

Jika tak kerna kamu
Manalah aku mampu
Menangung beban hidup
Jika tak kerna kamu..
soe

Thursday, September 3, 2009

Disudut pintu hatiku...

aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu,


aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin kamu rindu,


aku ingin menjadi sesuatu yang selalu kamu sentuh,


aku ingin kamu tahu bahawa ku selalu memujamu,


tanpamu sepinya waktu merantai hatiku,


kau seperti nyanyian dalam hatiku,


yang memanggil rinduku padamu,


seperti udara yang kuhirup kau selalu ada,

soe