Pages

Friday, June 3, 2011

sudut itu..


Senyuman kedukaan kini penuh kepuasaan.

Perit yang ku tahan hampir pulang menemui jalan…

kulihat api bisa ku tahan…ku lihat air bisa ku telan…

Darah merah pembangkit perasaan.


Tiada ungkapan perlu perjelasan..

Tiada pandangan perlu penulisan…

Tiada hati perlu kekecewaan..

Kerna ku pasti ada dugaan..


Bayang yang diharap kembali…

Kini diganti jasad kekuatan..

Engkau, kamu, aku bersatu..

Menemui garis tepat dituju..


Keabadian waktu bermula ceria..

Terlintas panas cepat berlalu..

Merasa diri diperlu bahagia..

Ku kini kembali pengubat rindu..


Tangan mengorak membentuk sesuatu..

Mata memandang penuh setuju..

Akal melingkar terjemah ilmu..

Tunggu saatku bangkit disitu!

soe.

Thursday, March 3, 2011

Wednesday, March 2, 2011

sedetik lebih...

Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu

Monday, February 28, 2011

Universiti Sains Malaysia

bila ku dengar..hatiku sayu seketika..
ku terkenang saat akhir ku meninggalkan..
memang banyak kenangan x mampu ku lindungkan..
ku harap ada pengubat rindu hadir...namun tiada tolok banding dari kenangannya...
soe always be there...in my mind...

Monday, February 21, 2011

Sunday, November 14, 2010

Kesan Hidupku..part 2..

Masa tadika dlu aku ni pnyelah susah nak kne tinggal sorg2...Menangis 1 kampung dengar..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...(cmtula la lbih kurang)...dlu arwah tokwan aku yg anta aku tadika..first day aku xnk kne tinggal..asyik tgk tokwan aku kt lua.
.hehe...(aku x pcy org asing..hehe..)alasan..haha...1 hari aku tgk lua tokwan aku xde..nangis la aku.hahaha...last tokwan aku g bli rokok..haha...(wt malu je nangis..dhla ramai awek..haha..masa tu mana thu malu..hehe..)lama2 aku dh mula biasakan diri..smpai la tokwan aku x payah nak tggu lagi..haha..best kalau masa tadika dlu...ada masa makan ramai2...ada masa main...ada masa ngorat..haha(sje je)cikgu aku garang jugak...nama dia cikgu ramlah..aku paling ske conteng papan hitam yg kcik 2...cmnila papan tu..haha..lebih kurangla..hehe..tp aku pnye ada tali..hehe
dh lama kt tadika tu aku dh makin seronok sb ada ramai kwn(awek)haha...xdela..mmg best sbb mcm2 ragam..haha..satu hari aku curi payung bdk pmuan mane ntah..mse nak blik..die cari aku..bpak die pn cri aku..haha...mcm2...kecoh gak mse 2..haha..aku ske kcau2 je..haha..rilek la kn..mse last day mse hri anugerah..aku dpt pelukis terbaik...haha..mse tu mana thu seni..yg aku thu ske lukis2..haha...pernah satu hari aku balik jalan kaki sebab tokwan aku x dtg ambik aku..huhuhu..pnt jgk..aku njenis mls tggu lama2..jd aku jalan la kaki..tp berbaloi jgk sbb aku smpai2 umah tokwan aku baik pnye tgh baring..tido..hehe..walau cmnepn memori aku dan tokwan aku susah aku nk lupakan walau die garang sbb aku ni nakal..haha..tp aku sgt tersentuh ble cucu yg paling die ske marah ni adalah satu2 nya gambar dlm beg simpanan die selepas die meninggal..lagipun nama aku pn die yg letak...klau x xdela solihin...(.....sedihla..nantila aku sambung lagi..k..bye...

Monday, November 8, 2010

Kesan Hidupku...








Macam Lp...dlu mula2 tahun 98 kot aku ske sgt cre mike shinoda...sampai tiru sume gaya die..







Pakai topi terbalik, gaya rambut,gaya tangan,jenis seluar,jenama..etc..

x kisah la apepn...aku tetap aku...tp itu kesan aku...dalam hidup aku terlalu banyak kesan yg x kn hbis nak diceritakan...aku membesar dgn berteman komputer dan barang mainan aku...aku mula kenal cyber cafe mse darjah 6 kot..ntahla..yg pnting aku ni lmbt skit la..mula2 cc pertama aku main name die LIDO NET CAFE..sbnarnya die brkongsi kedai dgn kedai kek..jd bau kek la ari2...haha...lama2..aku terlihat 1 kursus komputer kt 1 cc kt tmpat aku ni.. (di pendekkan cite)aku terpesona dengan software bernama 'PAINT'...aku tgk dorg leh lukis2 guna paint..walaupn skg ni bagi aku Photoshop la yg trbaik..tp paint la yg banyak mengajar aku..erti susah nak lukis freehand digital..haha..aku pn xthu apa itu seni masa tu..yg aku thu aku suka lukis..namun aku pnyai kelemahan..hehe..xleh lukis gmbar berdepan..terutama orang...mmg failed...haha..sbnarnye aku x yakin..aku yakin ble bnsendirian..aku terfikir...aku sbnarnye sgt nakal tadika-darjah 2...lepas tu..aku sgt pasif....pendiam..pemalu..waktu aku mula aktif..form 5 - sekarang..haha...aku xde adik beradik lelaki..jadi aku mmg dh biasa sorg2...sbb tu aku leh karoake,jog,jalan2,shopping,ape2 je..sorg2..haha..tp skg aku suka kawan..aku terasa best sgt ada kwn...dlu org slalu ckp aku sombong...aku pn x thu ape 2 sombong...jd aku layan jela..haha...adoii..aku pnat la taip..i2la..antara bnda yg aku malas..hehe...kalau ckp on je..haha..tulis..huh..penat je..haha...ini x hbis lagi aku cite..nt aku cite lagi..walau org xmau tau pn aku nak tulis je..kalau2 aku x smpat cite..)

Saturday, November 6, 2010

Monday, October 18, 2010

I makez thizsitioN..

Layan je...kalau x mampu terbang ke langit..berenang di lautan pn ok gak..i things i learned...anythings in world must be explore and try to understand which part u really deserve to be...apa2 jela...try dlu..no try,no cry..yeke?haha

Thursday, October 14, 2010

Andai aku x lagi bersuara...


andai aku x lagi bersuara...
ku harap kau disana bahagia...
ku mahu teman-temanku gembira..
menikmati alam yang amat ceria...

andai aku x lagi bersuara...
apa yang terbuku dihatiku terus ke kalbu..
tiada siapa yang akan tahu...
sakit kutanggung biarlah disitu...

andai aku x lagi bersuara...
aku harap semua kenangan kekal disana...
mungkin kau lupa tidak mengapa..
hanya ku pinta engkau sejahtera...

andai aku x lagi bersuara...
ku pejam mata, gelap dunia...
menanti waktu azab disana...
selamat tinggal keindahan dunia...

Sunday, October 10, 2010

Bertaut Kembali..



Tadi ku hadir kembali ke bandar bersejarahku...setelah mengabdikan kembali kenangan sewaktu menuntut ilmu...ku sedar..masa berlalu pantas padaku...rindu akan kawan2 ku..suka duka di sana pengubat rindu...

*dpat jgk makan nasi lemak bj td..masih terbaikss..thanks to iewan menemani..
*td mcm mimpi aku sudah meninggalkan usm..haha..apepn ku akan teruskan perjalan ni..

Sunday, October 3, 2010

There a something that we know and some people believe it but it's not true..



History created by Charles Darwin...
The cruel of Freemansion..
Stone Age,Bronze Age,metal age..it's not HAPPEN BEFORE...HISTORY IS CHANGES BY IDIOT PERSON...

sorry..i don't believe him n whatever this group says..that's All..

Thursday, September 30, 2010

The End..

kata berpalik..
kata menyakit..
silap sedikit...
hati kau usik...
cukup caturan..
sekadar hiburan..
ku angkat tangan..
cari pekerjaan..
yang kini tamat..
belum selamat..
baru datang..
bikin semangat..
ku cuba terbaik..
sampai la detik..
ku tamatkanbalik..

Wednesday, September 29, 2010

...

Saat ini
Ku cerita
Isi hati segala rahsia
Aku rindu
Aku perlu
Hati kamu terukir namaku..
Aku tahu
Aku rindu
Aku perlu mengenali kamu
Biar masa bercerita
Kau takkan hilang aku sayang
Ku sadari saat manis ni kan pergi
Biar aku mgerti
Kerna aku mahu kamu
Ku ulangi kau yakini hati ini
Kerna aku cinta kamu
Hari hari aku
Kan menjadi hari kamu
Kerna syarat hidup
Disayangi…

Biar nyata
Aku setia
Janji cinta tentunya berbeda
Maafkan lah salah kita
Biar benci
Ku tetap di sisi......

Tuesday, September 28, 2010

miss the moments..

I do not know why all of a sudden my heart feels melancholy ... remembered what had passed before ... I really miss that time ..

My workplace BlackOUT!!!

huh..td aku bergelap sendiri di tempay keje..bayangkan 1 mall blackout..hehe..takut gak org nak rompak..nsib xde ape2...cctv pn dh x bfungsi..nasib ada emengency light..i2 pn cm pkai lilin je terang die..huhu..panas la jgk..hampir 2 jam...brula ok..this memories i cannot forget since i worked..lg lawak mse blackout..ada plak org dtg nak bli brg..ish2..riuh rendah 1 mall td ble xde letrik..byk ragam..lepas ni msti lain keadaannya ble d tmpat kerja bru plak..

Sunday, September 26, 2010

Ice kacang satu!!



hari ini..cm biasa aku g keje sambil berhajat nk smpurnakan hajat yg lama..hehe..tbe2 rasa nk tgk filem lama yg x smpat tgk kt wayang..hehe..smlm aku download ice kacang n puppy love...ini cite chinese di malaysia...kte my buddy..cite ni best..aku pn nk tgk la..hrini manager xde jadi aku pn trus pasang film ni..di pendekkan cite..hbis dh pn aku tgk 2 kali..hehe..aku sgt teruja ngan shot camera die ngan jalan crita yg mcm true story in life...nice sgt..i'ts good film..different than others..ala2 yasmin ahmad pn ada...touching gak cite ni..walau aku kt tmpat keje yg ramai org..haha..apepn..sape x tgk lg baik tgk dlu..pastu kritik la..hehe...

Friday, September 24, 2010

Menunggu Kehadiran..

1 menjadi 2..
2 juga boleh menjadi 3..
kehadiran kali ini diharap memberi rezeki baru dan menambah kecerian di dalam keluarga ini..
InsyaAllah...

Thursday, September 23, 2010

KITA bukan sendiri...




semua hidup mesti melalui saat ceria,manis,sedih,kecewa,sakit,marah dll...
walau semua yang hadir itu tak mungkin mampu memutuskan perjalanan kita...

dulu pernah aku rasa hidup sorang lagi bagus..senang wt keje..xde org nak ganggu..
boleh ikut kepala sendiri...tapi bila kita bensendirian kita fikir lebih baik ada ramai orang disekeliling kita..mmg itulah asam garam kehidupan..
aku sendiri kdg2 rasa klau la masa lepas bleh berulang mungkin aku akn gunakan sebaik mungkin..kdg2 aku rasa mahu cpt berlalu..kdg2 kita x faham apa yg kita mahukan..

apa yang pasti..aku akan hargai apa yang aku ada skrg..yang berlalu ku akan terus kenang kerna ia sebahagian catatan hidupku..

walau jasad ku sendiri namun hatiku di penuhi orang2 yang menjadi teman selamanya..

Wednesday, September 22, 2010

salam jiwa buat semua...

Gambar sekadar hiasan ingatan..

semalam..ku berhenti seketika..
bila hujan kembali reda ku teruskan perjalanan..
namun angin hadir dengan kuat..
membuat jiwa meronta seketika...
ku tak ingin menoleh melihat imbasan..
sewaktu jawapan belum di dalam gengaman...
apa guna hadirnya angin dan hujan..
jika pelangi masih tiada di pandangan...
hitam,putih tiada kesepakatan...
seperti ku didalam bekas kaca buatan..
jika ku bergoyang didalam..pecah kaca bertaburan..
jika dicucuk dari luar...berderai jua semua kekuatan...
alangkah baik ku didalam lautan..
diganggu sukar,di kacau jarang...
luas pandangan mampu diteroka...
bukan seperti hidup di kaca..
berilah ruang ku membisik hati..
mengubah haluan tercipta oleh diri..
terima kasih mendengar rintihan..
salam jiwa buat semua...soe